De rekening van Mondzorg Vught
Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen wij onze rekeningen voor behandelingen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij (indien u aanvullend verzekerd bent voor mondzorg) uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Bent u niet aanvullend verzekerd dan kunt u na de behandeling, bij voorkeur per pin betalen. U ontvangt de factuur via de mail voor uw administratie.
Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
Zelf indienen
Mocht u er de voorkeur aan geven zelf uw rekening bij uw verzekering in te dienen? Dan is het nog steeds mogelijk om de vooraf besproken kosten na de behandeling contant of per pin te voldoen.
Na betaling krijgt u van mij een factuur, waarop staat dat de betaling is voldaan. Op de factuur staan de diverse handelingen, die ik tijdens de behandeling heb verricht. Deze verrichtingen worden allemaal omschreven door middel van een code. Uw zorgverzekeraar geeft in zijn polis aan, welke code geheel of gedeeltelijk wordt vergoed tot het jaarlijkse budget van uw aanvullende tandzorgverzekering.
Tarieven
De tarieven zijn vastgesteld door de Nederlandse zorgautoriteit (www.nza.nl).
Kinderen tot 18 jaar krijgen alle behandelingen 100 procent vergoed vanuit het basispakket.
Annuleren of verzetten van afspraken
Komt de gemaakte afspraak u toch niet uit?
Dan verzoek ik u vriendelijk, of u deze telefonisch of per e-mail uiterlijk 48 uur van tevoren wilt annuleren.
Binnen 24 uur neem ik contact met u op om, indien gewenst, een nieuwe afspraak in te plannen.
Komt u een gemaakte afspraak niet na of hebt u deze te laat afgemeld? Dan ben ik genoodzaakt deze in rekening te brengen!
Afspraakreminder
Mondzorg Vught verstuurt u een automatische e-mail om u aan uw afspraak te herinneren.